torstai 22. elokuuta 2013

Tehtävät 1, 2 ja 3

1.

Mitkä olivat vuoden 2011 suosituimmat tuotteet verkkokaupassa? Miksi?
- Majoituspalvelut, koska ne on helpompi varata netissä kuin muualta.

 Minkä ikäisiä ovat verkkokaupassa eniten asioivat? Mitä he ostavat verkosta?
- 25 - 34-vuotiaat. Elokuvat, tietokonepelit, vaatteet ja kengät, musiikki sekä urheiluharrastuksiin kuuluvat tuotteet.

 Miten määrittelet online-tuotteen?
- Tuote, jonka voi ostaa netistä.

 Miten naisten ja miesten ostokäyttäytyminen eroaa?
- Suosituimmissa tuoteryhmissä majoitus- ja matkailupalveluita sekä kulttuuritilaisuuksien pääsylippuja miehet ja naiset hankkivat yhtä usein. Vaatteita ja kenkiä naiset ostavat kaksi kertaa niin usein kuin miehet, jotka puolestaan pelaavat Veikkauksen rahapelejä kaksi kertaa enemmän kuin naiset. Naiset ostavat selvästi useammin kirjoja ja lehtiä kuin miehet. Harrastusvälineissä tilanne on jälleen päinvastainen.

 Onko asuinpaikalla merkitystä?
- Kyllä. Maalla asuvien täytyy tilata lähes kaikki netistä, kun taas suuressa kaupungissa asuvat lähtevät mieluummin paikanpäälle ostamaan.


2. TIETOKONE




Gigantti

Anttila

Citymarket

sivujen toimivuus

hyvä

hyvä

hyvä

tuotevalikoima

monipuolinen

monipuolinen

monipuolinen

varastosaldo

100+

-

-

graafinen ilme

selkeä ja yksinkertainen

selkeä, mutta hieman tylsähkö

yksinkertainen, mutta hieman sekava

tuoteinformaatio

kattava

kattava

heikko

tuotekuva

6 kuvaa, jotka hyvälaatuisia

3 kuvaa, jotka hyvälaatuisia

2 kuvaa, mutta zoomaus on liian suuri

pakollinen rekisteröinti

rekisteröinti tai kirjautuminen esim. facebook-tunnuksilla

rekisteröinti

rekisteröinti tai tilaaminen ilman tunnuksia

lasku

kyllä

kyllä

kyllä

verkkopankkimaksu

kyllä

kyllä

kyllä

korttimaksu

kyllä

kyllä

kyllä

luvattu toimitusaika

2-5 arkipäivää

2-4 arkipäivää

2-4 arkipäivää

toteutunut toimitusaika

-

-

-

toimitustavat

nouto myymälästä 0e

toimituskulut 2,90e

nouto myymälästä ja postista

postitoimipaikkakuljetus, postin kotiinkuljetus tai nouto myymälästä

toimitus kuluitta

alennuskoodin avulla tai nouto myymälästä

nouto myymälästä

nouto myymälästä

pakkaus

-

-

pahvilaatikkoon pakattuna

palautus

palautusmahdollisuus

14 vrk vaihto- ja palautusoikeus

14 vrk palautusoikeus

SLL-suojattu yhteys

kyllä

kyllä

kyllä


3.

Minkälaisen verkkokaupan sinä perustat?

- Kenkäverkkokaupan.
 
Mikä on liikeideasi?

- Myydä naisten kenkiä verkossa.
 
Millainen on KOHDERYHMÄ?

- Kohderyhmänä ovat kaikenikäiset naiset.
 
Miksi kauppasi menestyy?


  • Mikä on verkkokauppasi todellinen myyntipotentiaali? - Sopiva.
  • Miten asemoidut vahvimpiin kilpailijoihisi nähden? Ketkä ovat kilpailijoitasi? - Kilpailijoita ovat kaikki verkkokaupat, jotka myyvät naisten kenkiä.
  • Miten saat kävijöitä? - Mainostamalla verkkokauppaani internetissä.
  • Millä saat kävijät ostamaan? - Edullisilla hinnoilla.
  •  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti